tiistai 29. toukokuuta 2012

Opiskelua

Tämä postaus siis sisältää aikalailla pelkästään opintoihin liittyvää pohdintaa :-D

 Juteltiin tuossa viikonloppuna ystäväni Avan kanssa opiskelusta, koska molemmat haluamme vielä opiskella. Tai oikeastaan se on pakko.Koska mulla on lukiokin kesken ja Avallakaan ei ole ammatillista koulutusta, vain se pelkkä valkoinen ylioppilaslakki päässä.
  Mun suunnitelmiin kuuluu näin ensimmäisenä suorittaa lukio loppuun. Mä kerkesin suorittaa lukiota 2vuotta, joten 1 vuosi jäi uupumaan. Mä kuitenkin olen ajatellut,että jos on mahdollista suoritan lukion yhteensä 4 vuodessa, eli menisin lukioon vielä 2 vuodeksi. Miksi? Sen takia että mun sielä opiskelusta on aikaa 3 vuotta, joten aika huonossa muistissa on mitkään aineet ym. Jos lähtisin nyt suorittamaan tuota viimeistä vuotta, aika pian iskisi ylioppilaskirjoitukset kasvoihin. Enkä mä halua, koska en tulisi niissä pärjäämään ilman rankkaa itseopiskelua. Mulla menisi varmasti koko kesä lukioaineiden lukemiseen, ei kiitos. Enkä mä usko että opettajat pitävät huonona ideana olla sielä 2 vuotta. Tietysti se vuosi lukiossa olisi kiva ajatus teoriassa, mutta käytännössä mun opinnot, kirjotukset ja kaikki menisi niin huonosti että saisin niiiin huonon lukiotodistuksen! Ja haluan hyvän todistuksen :) Tietysti, vaatiihan kirjoitukset missä vain vaiheessa rankkaa itseopiskelua, mutta minua itseäni helpottaa jos ja kun saan opettajan antamaa opetusta,edes jonkun verran. Kun kuitenkin mulla on 2 pientä lasta, joihin kaikki mun vapaa-aika menee. Sitten Tominkaan kanssa en ehtisi viettää yhtään 2keskistä aikaa jne. Joten paras vaihtoehto mulle on "venyttää" opinnot 2 vuoteen. Ja toinenkin hyvä puoli tuossa on! Mä en vieläkään osaa sanoa mitä mä haluan tulevaisuudessa tehdä! Mitä lukion jälkeen? Joten minulla olisi n. 2 vuotta aikaa miettiä!
 Koska mä sitten aloitan lukion? Mä ajattelin kysyä että onko mahdollista aloittaa keväällä 2013. Jos ei niin hmhmhp. En haluaisi venyttää syksyynkään. Tietysti minulle on vähän vihjailtu että voisin aloittaa jo tänä syksynä, mutta Kasper täyttää elokuussa vasta 9kk (juuri sen verran että hoitoon saa laittaa) mutta en haluaisi niin pientä laittaa hoitoon.  Mutta tähänkin juttuun on vielä yks vaihtoehto, mikä on näistä paras! Mutta vain jos en voi keväällä aloittaa ja pitää jo nyt syksyllä. Äitini sanoi jotain että on aina haaveillut ottaa muutamien kuukausien vuorotteluvapaan pitkäaikaisesta työstään, pienen kyllästymisen vuoksi. Hän ehdotti että jos menen kouluun syksyllä, hän voi olla lasten kanssa kotona! Eli muksut menisivät hoitoon, mutta päiväkodin tms sijaan minun vanhempieni luo! Hän olisi ehkä 3kk, eli niin kauan kunnes Kasper täyttää vuoden. Mun omasta mielestä 1vuotiaan voi jo laittaa päiväkotiin hoitoon, ei nuorempaa. Siis tää on vain mun mielipide..  Mutta kuitenkin ehkä haluaisin aloittaa opinnot vasta keväällä, koska se syksy tulee niin pian ja voihan ollakin että äiti ei saa vapaata töistä, koska aikaa on nyt niin vähän enää anoa sitä..
Mutta ehkä kaikki selviää tässä pian! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti